Nasza flota

 SZD-9bis 1E Bocian

Bocian to polski dwumiejscowy średniopłat o konstrukcji drewnianej. Pierwotnie został zaprojektowany jako szybowiec wyczynowy, jednakże ze względu na swoje właściwości i łatwość pilotażu, dzisiaj wykorzystywany jest do celów szkoleniowych. Obok Puchacza jest to najpopularniejszy szybowiec szkolny, na którym piloci Aeroklubu Kieleckiego wykonują pierwsze loty. W swojej flocie posiadamy aktualnie jednego Bociana: SP-2758

Bocian

 Dane techniczne:

 Rozpiętość: 17,8 m
 Długość: 8,21 m
 Wysokość:

1,7 m

Powierzchnia nośna: 20 m²
 Doskonałość: 26
Masa szybowca pustego:

345 kg

Masa maksymalna:

540 kg

Prędkość minimalna:

60 km/h

Prędkość ekonomiczna: 70 km/h
Prędkość optymalna: 80 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 185 km/h

SZD 50-3 Puchacz

Puchacz to dwumiejscowy szybowiec do nauki podstawowego latania, treningu i akrobacji, zaprojektowany z myślą o szkoleniowych potrzebach aeroklubów i szkół. Charakteryzuje się bardzo wysoką jakością wykończenia. Obszerna i wygodna kabina w układzie tandem oraz dobre własności pilotażowe, trafiają w gusta szerokiej społeczności lotniczej. Puchacz to szybowiec, który pozwala nauczyć się prawidłowego i pewnego sterowania, aby bez obaw przesiąść się do maszyn jednomiejscowych.
Aeroklub Kielecki posiada dwa szybowce SZD-50-3 Puchacz: SP-3409 "EEG" oraz SP-3210 "10"

 Dane techniczne:Puchacz

 Rozpiętość: 16,67 m
 Długość: 8,38 m
 Wysokość:

2,04 m

Powierzchnia nośna: 18,16 m²
 Doskonałość: 30
Masa szybowca pustego:

370 kg

Masa maksymalna:

570 kg

Prędkość minimalna:

70 km/h

Prędkość ekonomiczna: 75 km/h
Prędkość optymalna: 85 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 215 km/h

SZD-30 Pirat

Pirat to polski jednomiejscowy grzbietopłat o konstrukcji drewnianej. Służy jako szybowiec treningowy, na którym piloci latają po szkoleniu podstawowym i szlifują swoje umiejętności.
W Aeroklubie Kieleckim znajdują się 4 szybowce SZD-30 Pirat o znakach:
SP-2575 "M"
SP-2714 "MG"
SP-3020 "HI"
SP-2838

 Dane techniczne:Pirat

 Rozpiętość: 15 m
 Długość: 7,01 m
 Wysokość:

1,67 m

Powierzchnia nośna: 13,8 m²
 Doskonałość: 31
Masa szybowca pustego:

255 kg

Masa maksymalna:

370 kg

Prędkość minimalna:

60 km/h

Prędkość ekonomiczna: 75 km/h
Prędkość optymalna: 83 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 195 km/h

SZD-51-1 Junior

Junior to jednomiejscowy szybowiec konstrukcji laminatowej o wyjątkowo przyjemnej, bezpiecznej
charakterystyce pilotażowej, zaprojektowany do pierwszych samodzielnych lotów po szkoleniu podstawowym, rekreacji oraz małego wyczynu. Szybowiec wyróżnia elegancka linia kadłuba i doskonała ergonomia kabiny.
Posiadamy dwa egzemplarze o znakach rejestracyjnych SP-3425 "V2" oraz SP-3503 "V1"

 Dane techniczne:Junior

 Rozpiętość: 15 m
 Długość: 6,69 m
 Wysokość:

1,57 m

Powierzchnia nośna: 12,51 m²
 Doskonałość: 35
Masa szybowca pustego:

242 kg

Masa maksymalna:

380 kg

Prędkość minimalna:

60 km/h

Prędkość ekonomiczna: 72 km/h
Prędkość optymalna: 80 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 220 km/h

SZD-48-3 Jantar Standard 3

SZD‑48-3 to sztandarowy dla SZD, rozpoznawalny i uznany na całym świecie, wysokowyczynowy szybowiec klasy standard, zaprojektowany do współzawodnictwa i lotów rekordowych. Ze względu na swoje osiągi, cenioną charakterystykę pilotażową i niezwykłą wytrzymałość, cieszy się niesłabnącą popularnością. Dopracowany pod względem
ergonomii, komfortowy nawet dla pilotów o dużym wzroście. 150 l balastu wodnego w skrzydłach, w silnych warunkach termicznych, zmienia szybowiec w wyścigową maszynę. Aeroklub Kielecki jest właścicielem dwóch Jantarów std. 3 o znakach SP-3539 "SO" oraz SP-3375 "HO".

 Dane techniczne:Jantar

 Rozpiętość: 15 m
 Długość: 6,85 m
 Wysokość:

1,51 m

Powierzchnia nośna: 10,66 m²
 Doskonałość: 40
Masa szybowca pustego:

260 kg

Masa maksymalna:
(z balastem)

540 kg

Prędkość minimalna:

74 km/h

Prędkość ekonomiczna: 75 km/h
Prędkość optymalna: 123 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 285 km/h

SZD-38 Jantar 1

Jantar 1 to pierwszy, w pełni kompozytowy szybowiec opracowany i produkowany seryjnie przez SZD.  „Jedynka” jest poprawna w pilotażu i bardzo stateczna. Zastosowanie klap umożliwiło krążenie z małą prędkością, a więc po niewielkich promieniach. Takim szybowcem wiele lat temu Polacy zdobywali medale na Szybowcowych Mistrzostwach Świata w klasie otwartej. Posiadamy na wyposażeniu egzemplarz o numerach SP-2790 "AS"

 Dane techniczne:Jedynka

 Rozpiętość: 19 m
 Długość: 7,11 m
 Wysokość:

1,61 m

Powierzchnia nośna: 13,38 m²
 Doskonałość: 47
Masa szybowca pustego:

295 kg

Masa maksymalna:
(z balastem)

515 kg

Prędkość minimalna:

70 km/h

Prędkość optymalna: 95 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 250 km/h

SZD-36 Cobra

Cobra 15 – polski, jednomiejscowy szybowiec wyczynowy klasy standard, konstrukcji laminatowo-drewnianej. Była to daleko posunięta modernizacja Foki 5.
Aeroklub Kielecki jest właścicielem egzemplarza o numerach SP-2902 "90"

 Dane techniczne:Cobra

 Rozpiętość: 15 m
 Długość: 6,98 m
 Wysokość:

1,59 m

Powierzchnia nośna: 11,6 m²
 Doskonałość: 31
Masa szybowca pustego:

275 kg

Masa maksymalna:

405 kg

Prędkość minimalna:

67 km/h

Prędkość ekonomiczna: 73 km/h
Prędkość optymalna: 97 km/h
Prędkość nieprzekraczalna: 250 km/h

Kontakt

Aeroklub Kielecki
Jana Pawła II 9
26-001 Masłów

Tel: 41 311 07 06
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP: 6570463668

nr konta bankowego:   23 1050 1416 1000 0022 8316 4537

 

TK logo 2016 01logomaslowaki.jpg

 aki