h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

Samoloty

 

Tecnam P2002 JF Sierra

Samolot Tecnam P2002JF jest najnowszym nabytkiem naszego Ośrodka Szkolenia. Dzięki bardzo dobrym osiągom oraz łatwości  pilotażu wykorzystywany jest podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota turystycznego - PPL(A).  Dodatkowym atutem tego samolotu jest nowoczesna awionika (tzw. Glass Cockpit). W naszej flocie posiadamy dwa samoloty tego typu o znakach: SP-AKI oraz SP- AKE.

Maksymalna masa do startu :                   620 kg  

Napęd:                                                Rotax 912S2 (100 KM)

Ilość miejsc:                                         2

Rozpiętość:                                          8.6 m

Długość :                                             6.61 m

 

Cessna 152

Cessna 152 to jeden z najbardziej popularnych samolotów na świecie wykorzystywanych w początkowych etapach szkolenia pilotów. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w końcówce lat siedemdziesiątych.  Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wytrzymałością, przez co wykorzystywany jest przez ośrodki szkolenia aż do dziś. Samolot ten zbudowany jest w układzie górnopłata, co znacząco ułatwia prowadzenie nawigacji. Posiadamy dwa samoloty typu C152:
SP-KEO oraz SP-KIW

Maksymalna masa do startu :    758 kg  

Napęd:                                                Lycoming O-235-L2C (115 KM)

Ilość miejsc:                                      2

Rozpiętość:                                       10,11 m

Długość:                                             7,34 m

 

 

 

AN-2

Wielozadaniowy, dwupłatowy samolot produkcji radzieckiej. Posiada potężny silnik ASz-62IR o mocy 1000KM.  Ze względu na swoje osiągi popularny „Antek” lata do dziś w wielu aeroklubach. AN-2 przeznaczony jest głównie do zrzutu szczepionek w ramach akcji „Lisy”. Dzięki obszernej kabinie mogącej pomieścić  dwunastu pasażerów wykorzystywany jest również jako samolot do zrzutu skoczków spadochronowych. Posiadamy dwa takie samoloty: SP-AOW oraz SP-FIY.

Maksymalna masa do startu :                   5500 kg

Napęd:                                                ASz-62IR (1000 KM)

Ilość miejsc:                                         12+2

Rozpiętość:                                          18,18 m

Długość:                                              12,40 m

 

 

Cessna 185

Cessna 185 to samolot w układzie górnopłata z klasycznym podwoziem. Wykorzystywany jest do holowania szybowców oraz zrzutu skoczków spadochronowych. Może zabrać na pokład czterech skoczków spadochronowych. Posiadamy jeden egzemplarz o znakach rejestracyjnych SP-AKZ.

Maksymalna masa do startu :                   1520 kg                               

Napęd:                                                Continental IO-470-F (260 KM)

Ilość miejsc:                                         1+4

Rozpiętość:                                          10,92 m

Długość:                                              7,85 m      

                          

 

PZL 104 Wilga

PZL 104 Wilga to polski, czteromiejscowy, metalowy  samolot w układzie górnopłata.  Posiada klasyczne podwozie (główne golenie z przodu oraz pomocnicze kółko z tyłu). Dzięki właściwościom  STOL (Short Take-Off and Landing) oraz silnikowi AI-14RA o mocy 260KM, Wilga jest wykorzystywana jako samolot holujący szybowce. PZL 104 charakteryzuje się bardzo małą doskonałością w locie szybowym (pozwala to na bardzo szybkie zniżanie), co znacznie ułatwia wykonywanie lotów
w działalności aeroklubowej. Posiadamy dwa tego typu samoloty o znakach: SP-WEC oraz SP-AGD

Maksymalna masa do startu :                   900 kg

Napęd:                                                AI-14RA (260 KM)

Ilość miejsc:                                         4

Rozpiętość:                                          11,12 m

Długość:                                              8,10 m

 

Piper PA-28 Arrow

PA-28 jest samolotem zbudowanym w układzie dolnopłata z chowanym podwoziem oraz zmiennym skokiem śmigła. Posiada cztery miejsca w kabinie (pilot + 3 pasażerów). Samolot ten jest certyfikowany do lotów wg. przyrządów (IFR). Wykorzystywany podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota zawodowego - CPL(A). Prędkość przelotowa oraz możliwość lotu w złych warunkach meteorologicznych czynią go idealnym samolotem na dłuższe trasy. Posiadamy jeden samolot typu PA-28 o znakach: SP-ASP

Maksymalna masa do startu :    1315 kg

Napęd:                                                TSIO-360-FB (200 KM)

Ilość miejsc:                                      4

Rozpiętość:                                       10,80 m

Długość:                                             8,33 m

Joomla Templates by Joomla51.com