h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

Z czego skaczemy ?

Cessna 185A

Cessna 185 to samolot w układzie górnopłata z klasycznym podwoziem. Wykorzystywany jest do holowania szybowców oraz zrzutu skoczków spadochronowych. Może zabrać na pokład czterech skoczków spadochronowych.

Maksymalna masa do startu :             1520 kg                               

Napęd:                                                Continental IO-470-F (260 KM)

Ilość miejsc:                                         1+4

Rozpiętość:                                          10,92 m

Długość:                                              7,85 m

 

AN-2

Samolot wielozadaniowy, załoga 2 osoby, 12 pasażerów lub skoczków. Silnik : tłokowy PZL-ASz-62IR  , 736kW (1000KM) 

 Konstrukcja  : Duralowa, kadłub pół-skorupowy, skrzydła i stery kryte płótnem. W   zależności od wersji w kabinie pasażerskiej foteli pasażerskich , 6 noszy, zbiorniki na 1300kg chemikaliów lub kamery fotograficzne. Podwozie stałe z kółkiem ogonowym, zbiorniki paliwowe w skrzydłach, koła wymienne na narty, w wersji morskiej dwa pływaki.

 Rozwój i produkcja  : Prototyp samolotu zastał zaprojektowany w latach wojennych przez Antonowa i oblatany w ZSRR w 1947r. Do seryjnej produkcji został wprowadzony w 1949r. Od 1957r. produkowany na podstawie licencji w Chinach pod oznaczeniem Y-5. Od 1960r. produkowany na podstawie licencji w Polsce w wytwórni PZL- Mielec. Produkowane w Polsce wersje: pasażerska An-2P, służbowa (5-miejsc) An-2k, fotograficzna An-2Photo, rolnicza An-2R, transportowa  (1500 kg ładunku) An-2T, spadochronowo-desantowa An-2TD, sanitarna An-2s, transportowo-pasażerska An-2TP oraz wodna na pływakach An-2M. W ZSRR produkcja została zakończona z wynikiem 5000 egzemplarzy, w Chinach 2200 egz., w Polsce zbudowano 10 000 egz. produkcja została zakończono pod koniec 1996 roku. Samoloty typu An-2 latają do tej pory w większości krajach Europy środkowej, wschodniej, Azji, Ameryki południowej. Samolot ten jest w Polsce często wykorzystywany do wywożenia skoczków spadochronowych i można go spotkać w większości Aeroklubów.

DANE TECHNICZNE :

Rozpiętość 12,40 m

Długość 10,18 m

Wysokość 4,1 m

Powierzchnia nośna 71,5 m2

Masa własna 3450 kg  

Masa Użyteczna 2050 kg  

Masa całkowita 5500 kg  

Prędkość maksymalna 258 km/h  

Prędkość minimalna 90 km/h  

Prędkość przelotowa 185 km/h  

Wznoszenie 3.5 m/s  

Pułap 4400 m  

Zasięg 900 km  

Zapas paliwa 1200L

Joomla Templates by Joomla51.com