h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

Oferta szkoleniowa AKi

Szkolenia samolotowe

1. Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania licencji pilota samolotowego tyrystycznego PPL(A) i rekreacyjnego LAPL(A).

Celem szkolenia jest nauczenie ucznia-pilota bezpiecznego i sprawnego latania w warunkach odpowiadających przepisom o lotach z widocznością (VFR). Posiadacz licencji PPL(A) jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy lub drugiego pilota samolotów o MTOW do 5700 kg w operacjach niekomercyjnych, natomiast posiadacz licencji LAPL(A) jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy na samolotach o MTOW do 2000 kg w operacjach niekomercyjnych

Warunki uzyskania licencji:

  • ukończone 17 lat;
  • posiadanie  orzeczenia lotniczo-lekarskiego minimum 2 klasy dla PPL(A) lub klasy LAPL(A);
  • ukończone szkolenie teoretyczne i zdany testowy egzamin państwowy w ULC;
  • ukończone szkolenie praktyczne PPL(A);
  • posiadanie świadectwa radiooperatora lotniczego.

Szkolenie teoretyczne obejmuje 100 godzin zajęć realizowanych w systemie systemie korespondencyjnym distance learning.  Zajęcia obejmują 18 godzin stacjonarnych i 82 godziny samokształcenia. Zakończenie obejmuje zaliczenie wewnętrznego egzaminu testowego.

Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) obejmuje minimum 45 godzin lotów szkolnych, w tym minimum 10 godzin lotów samodzielnych pod nadzorem instruktora.

Szkolenie praktyczne do licencji LAPL(A) obejmuje minimum 30 godzin lotów szkolnych, w tym minimum 6 godzin lotów samodzielnych pod nadzorem instruktora.

Szkolimy na  samolotach Tecnam P2002 JF, wyposażonych w awionikę firmy Garmin (glass cocpit) oraz Cessna 152.

 

2. Szkolenie praktyczne do uzyskania licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A).

Celem szkolenia jest wyszkolenie posiadacza licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) do poziomu wymaganego do uzyskania licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A). Licencja ta upoważnia do wykonywania czynności pilota dowódcy lub drugiego pilota w operacjach komercyjnych.

Warunki przystąpienia do szkolenia praktycznego:

  • ukończone szkolenie teoretyczne w zakresie CPL(A) lub ATPL(A);
  • posiadanie uprawnień do wykonywania lotów nocnych VFR;
  • ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1;
  • nalot ogólny 150 godzin;

Warunki uzyskania licencji CPL(A):

  • ukończone 18 lat;
  • ukończone szkolenie teoretyczne i praktyczne zgodnie z Programem szkolenia;
  • nalot minimum 200 godzin;
  • nalot minimum 20 godzin po trasach jako PIC;
  • przelot po trasie minimum 300 NM z międzylądowaniem na dwóch róznych lotniskach;
  • nalot minimum 5 godzin w nocy;
  • zaliczony egzamin państwowy teoretyczny i praktyczny w zakresie CPL(A).

Szkolenie praktyczne obejmuje minimum 20 godzin lotu na samolocie Tecnam P2002 JF lub C152 oraz 5 godzin na samolocie PA 28 Piper Arrow(complex).

 

3. Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnień do wykonywania lotów nocnych VFR.

Celem szkolenia jest przekazanie szkolonym pilotom wiedzy oraz umiejętności sprawnego i bezpieczengo latania w lotach z widocznością (VFR).

Warunki przystąpienia do szkolenia praktycznego:

  • posiadanie licencji pilota samolotowego PPL(A);
  • ukończone szkolenie teoretyczne;
  • posiadanie nalotu minimum 10 godzin jako PIC na typie samolotu, na którym prowadzone będzie szkolenie praktyczne.

Szkolenie teoretyczne obejmuje 7 godzin zajęć stacjonarnych.

Szkolenie praktyczne obejmuje minimum 5 godz. 32 minuty lotu, z czego minimum 1 godzinę przelotu nawigacyjnego oraz 5 samodzielnych startów i lądowań z pełnym zatrzymaniem.

 

4. Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnień instruktora pilotażu FI(A).

Celem szkolenia jest przekazanie szkolonym pilotom wiedzy oraz umiejętności nauczania kandydatów na instruktorów samolotowych - FI(A).

Warunki wstępne:

  • posiadanie licencji CPL(A) lub nalot co najmniej 200 godzin, w tym 150 godzin lotu jako PIC, jeśli posiada licencję PPL(A);
  • ukończenie szkolenia teoretycznego FI(A);
  • pozytywne zaliczenie wstępnego egzaminu kwalifikacyjnego.

Szkolenie praktyczne obejmuje 30 godzin lotów na samolocie C152 lub P2002, w tym 3 godziny lotów nocnych.

 

5. Szkolenie teoretyczne i praktyczne na nowy typ samolotu w klasie SEP(L).

Przeszkalamy na następujące typy samolotów: C152, Tecnam P2002, PA-28, C185,PZL104,AN-2.

6. Szkolenie specjalistyczne praktyczne do uzyskania uprawnień holowania szybowców.

7. Szkolenie specjalistyczne praktyczne do uzyskania uprawnień do wyrzucania skoczków spadochronowych.

 

Szkolenia szybowcowe

1. Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania licencji pilota szybowcowego SPL.

1.1 Podstawowe Szkolenie Szybowcowe

Celem szkolenia jest nauczenie ucznia-pilota bezpiecznego i sprawnego latania w warunkach odpowiadających przepisom o lotach z widocznością (VFR). Posiadacz licencji SPL jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy szybowców w operacjach niekomercyjnych.

 

Warunki przystapienia do podstawowego szybowcowego szkolenia praktycznego

  • ukończone 14 lat (w dniu pierwszego lotu szkolnego)
  • posiadanie  orzeczenia lotniczo-lekarskiego minimum 2 klasy
  • ukończone szkolenie teoretyczne potwierdzone pozytywnym wynikiem egzaminu wewnętrzenego

Warunki uzyskania licencji:

  • ukończone 16 lat;
  • posiadanie  orzeczenia lotniczo-lekarskiego minimum 2 klasy
  • ukończone szkolenie teoretyczne i zdany testowy egzamin państwowy w ULC;
  • ukończone szkolenie praktyczne SPL
  • posiadanie świadectwa radiooperatora lotniczego.

Szkolenie teoretyczne obejmuje 60 godzin zajęć realizowanych w systemie stacjonarnym lub distance learning.

Podstawowe szybowcowe szkolenie praktyczne obejmuje około 70 lotów szkolnych za wyciagarka, w tym minimum 10 lotów samodzielnych pod nadzorem instruktora. Loty realizowane sa na szybowcach Bocian i Puchacz.

1.2 Szkolenie do uzyskania licencji (po pozytywnym ukończeniu podstawowego szkolenia praktycznego)

Obejmuje wykonywanie dalszych lotów według zadań zgodnych z programem szkolenia. Po ich pozytywnym zaliczeniu uczeń-pilot otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia praktycznego do licencji SPL i może przystapić do egzaminu państwowego. Loty w tym szkoleniu sa platne według aktualnego cennika wykonywania lotów szybowcowych.

2. Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnień instruktora szybowcowego FI(S).

3. Szkolenie praktyczne do wykonywania rodzaju startu na szybowcu za samolotem holującym - ATTO.

4. Szkolenie praktyczne do wykonywania rodzaju startu na szybowcu za wyciągarką-WL.

5. Szkolenie specjalistyczne szybowcowe w zakresie:

  • przeszkolenia na nowy typ lub wersję szybowca;
  • szkolenie na uprawnienia do wykonywania lotów akrobacyjnych.

 

Szkolenia spadochronowe

Aeroklub Kielecki organizuje corocznie od kwietnia do września podstawowe kursy spadochronowe metodą SL - "static  line".

Podstawowy kurs teoretyczny trwa ok. 3 dni, a dokładnie 10 godzin zajęć teoretycznych i kilka godzin zajęć praktycznych na ziemi, a potem ... w powietrzu !

Zgłoszeń można dokonywać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod nr tel. 41 311 07 06; kom. 608 283 133.

Szkolenia spadochronowe w 2017r planowane są w niżej wymienionych terminach:

1. 19-21.04.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 19.04.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 22.04.2017r 

2. 10-12.05.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 10.05.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 13.05.2017r

3. 31.05-02.06.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 31.05.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 03.06.2017r - NIESTETY, ALE ZE WZGLĘDU NA AWARIĘ SAMOLOTU KURS ODWOŁANY

4. 21-23.06.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 21.06.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 24.06.2017r. - ZE WZGLĘDU NA BRAK SAMOLOTU KURS ODWOŁANY

5. 12-14.07.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 12.07.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 15.07.2017r -  ZE WZGLĘDU NA  BRAK SAMOLOTU KURS ODWOŁANY

6. 26-28.07.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 26.07.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 29.07.2017r - ZE WZGLĘDU NA BRAK INSTRUKTORA KURS ODWOŁANY

7. 09-11.08.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 09.08.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 12.08.2017r - ZE WZGLĘDU NA BRAK INSTRUKTORA KURS ODWOŁANY

8. 30.08-01.09.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 30.08.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 02.09.2017r - ZE WZGLĘDU NA BRAK INSTRUKTORA KURS ODWOŁANY

9. 20-22.09.2017r (środa-piątek); pierwsze spotkanie 20.09.2017r godz. 15:30. Pierwsze skoki planowane w dniu 23.09.2017r - ZE WZGLĘDU NA BRAK INSTRUKTORA KURS ODWOŁANY

W przypadku grup zorganizowanych możliwe jest zorganizowanie dodatkowego kursu w innym terminie. 

Ze względów organizacyjnych terminy niektórych kursów mogą ulec zmianie. Informacje o zmianach zamieszczane będą przy odpowiednim terminie szkolenia.

Cena szkolenia teoretycznego i wykonania 3 skoków wynosi 900 PLN 

Osoby chętne do udziału w szkoleniu proszone są o wcześniejsze telefoniczne lub mail'owe zgłaszanie udziału w wybranym kursie. 

Na zajęciach teoretycznych kursanci zapoznają się z:

1. podstawowowymi zagadnieniami teorii skoku i zasad skoku ze spadochronem:
- jak prawidłowo wyskoczyć z samolotu,
- jak sterować spadochronem;
- jak bezpiecznie wylądować w wyznaczonym miejscu na lotnisku;

2. podstawowe zagadnieniami budowy spadochronów;

3. składaniem spadochronu do skoku, choć do pierwszych skoków spadochrony składają doświadczeni skoczkowie; przy szkoleniach podstawowych używamy spadochronów typu latające skrzydło: DRAKKAR, FALCON, NAVIGATOR i VOYAGER z automatem zabezpieczającym FXC-12000, Cypres Student i Vigil, który w razie potrzeby zainicjuje proces otwarcia spadochronu zapasowego 

4. zasadami bezpieczeństwa na lotnisku i postępowania w sytuacjach awaryjnych;

5. ćwiczenia na przyrządach naziemnych obejmują:
- skocznia - nauka prawidłowego opuszczania samolotu i lądowania,
- trapez - nauka prawidłowych zachowań po otwarciu czaszy spadochronu oraz w trakcie opadania, a także postępowania w sytuacjach awaryjnych,
- ćwiczenia w samolocie AN-2 i Cessna 185,
- nauka gaszenia i zwijania spadochronu po wylądowaniu

Pierwsze skoki odbywają się z wysokości 1200 - 1500 m z samoczynnym otwarciem spadochronu poprzez linę desantową. Te kilka pierwszych skoków mają zapoznać młodego skoczka z przebiegiem skoku i przyzwyczaić do nowych warunków. W kolejnych skokach uczeń poznaje zachowanie swojego ciała w powietrzu i samodzielnie otwiera spadochron.

Warunki przystąpienia do szkolenia spadochronowego:
1. ukończone 16 lat. Nie ma górnej granicy wieku. W przypadku osób niepełnoletnich wymagane jest uwierzytelnione zezwolenie rodziców lub prawnych opiekunów na praktyczne szkolenie spadochronowe.

2. dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość.

3. oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania skoków spadochronowych - składane na miejscu na otrzymanym druku;

4. Przepisy wykonywania skoków wymagają od skoczka posiadania polisy OC dla osób eksploatujących statki powietrzne na kwotę min. 10 000 SDR (ok. 55 000 zł). Aeroklub Kielecki posiada taką grupową polisę OC. Dlatego gdy organizatorem skoków jest Aeroklub Kielecki nie jest wymagana polisa indywidualna skoczka.

Joomla Templates by Joomla51.com