h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

18.08.2015 Pierwsze prace na sprzęcie!


W środę, korzystajac z ferii zimowych grupa szybowników zebrała się w celu rozpoczęcia przygotowań do sezonu szybowcowego. Przenieśliśmy Juniora który czeka na naprawę kabinki, z krytej przyczepy na Krakusa. Pozwoli nam to wykorzystać kryta przyczepę jako hangar dla szybowców dopóki w hangarze na czas zimy stoja nasze poczciwe Antki - samoloty AN-2. Następnie zrobiliśmy generalne porzadki w naszej spadochroniarni. Aktualnie świeci czystościa i świeżościa i jest gotowa na przyjęcie nowego sprzętu. (już w marcu!) W piatek planowany jest kolejny roboczy dzień. Już tylko chwile dziela nas od powiedzenia przez radio: "Pirat gotów"

Do miłego!

Czytaj więcej...

10.02.2015 Jak wygląda szkolenie szybowcowe?

Szybowcowe szkolenie podstawowe to początek kariery każdego pilota. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże wam zrozumieć zasady prowadzenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w naszym aeroklubie.

            Kandydat na szybownika musi spełniać kilka niezbędnych warunków by mógł zacząć swoją przygodę z lotnictwem. Są to:

  • WIEK – Minimum 14 lat w dniu rozpoczęcia szkolenia praktycznego.
  • CHĘCI – Cnota każdego prawdziwego szybownika

Szkolenie teoretyczne obejmuje 60 godzin wykładów, podczas których uczniowie poszerzają swoją wiedzę z zakresu meteorologii, prawa lotniczego, nawigacji i innych dziedzin lotniczego rzemiosła.

Czytaj więcej...

6.02.2015 Wirtualne szybowanie

Condor: The Competition Soaring Simulator

Jest to symulator lotu szybowcem stworzony, aby maksymalnie odwzorować emocje jakie towarzyszą pilotom  startującym  wyczynowo w zawodach szybowcowych. Nacisk postawiono na jak najwierniejsze odwzorowanie fizyki lotu oraz trójwymiarowego modelu pogodowego, który pozwoli oddać wiernie współzawodnictwo w zawodach oraz możliwość doskonalenia taktyki przelotowej w konkurencjach.

Kiedy zaczynałem zabawę z tym symulatorem w 2010 nie wiedziałem zbytnio dużo o szybownictwie o ile cokolwiek. Interesowałem się od małego lotnictwem, modelarstwem natomiast moja wiedza o statkach powietrznych jakimi są szybowce była nieduża i ograniczała się głównie do spoglądania w niebo kiedy to przypadkowo zobaczyłem np. ciągnięty na holu szybowiec przez Wilgę. Samolotami sie interesowałem i wiedziałem że jest to PZL 104 Wilga, natomiast jaki to był szybowiec to nie miałem pojęcia pomimo, że jeździłem gdzieś od 13 roku życia na pokazy Air Show w Radomiu,  no ale jakoś szybowce nie były tam tematem przewodnim i nie zapadły mi w pamięć. Pamiętam jak któregoś upalnego lata mógł być to rok 2008 lub 2009 nie wiem, leżąc na plaży nad zalewem w Cedzynie z dziewczyną zobaczyłem lecącą w naszym kierunku Wilgę z szybowcem ciągniętym za sobą i powiedziałem: "zobacz kochanie Wilga ciągnie szybowiec zaraz będą nad nami...ale taki pilot ma fajnie, zobaczysz też kiedyś takim pilotem będę szybowca i tak samo tu będę leciał"....

Czytaj więcej...

31.01.2015 Podsumowanie Zebrania Sekcji Szybowcowej

 

W sobotę 31 stycznia odbyło się długo wyczekiwane Wyborcze Zebranie Sekcji Szybowcowej. Niestety frekwencja nie dopisała, stawiło się jedynie 16 członków sekcji. Zebranie przebiegło szybko i bez przestojów. Z 4 kandydatów, sekcja wybrała nowy, 3-osobowy zarzad sekcji w następujacym składzie:

Jan Jawornik - Przewodniczacy Sekcji Szybowcowej

Jacek Sobczyk - Zastępca Przewodniczacego Sekcji Szybowcowej

Bartłomiej Żesławski - Sekretarz i Skarbnik Sekcji Szybowcowej

 


Następnie odbyła się dyskusja nad celami dla nowego zarzadu oraz nad celami całej sekcji. Najbardziej znaczacym wnioskiem było: LATAĆ I LATAĆ WIĘCEJ. Jako główne merytoryczne cele na najbliższe lata ustalono:
- Wnikliwa analiza kosztów obsługi szybowców
- Poprawienie warunków szkolenia do licencji szybowcowej
- Rozbudowa zawartości strony www
- Zwiększenie wykorzystywania wyciagarki poprzez przeszkolenie personelu.
- Współpraca wszystkich sekcji przy organizacji pikniku z okazji 70 lecia AKi

Po oficjalnej części zebrania mieliśmy okazję posłuchać ponad 2h opowieści o szybowcowej wyprawie do Namibii naszego kolegi Arkadiusza Stefańczyka. Cała historia okraszona zapierajacymi dech w piersiach zdjęciami trzymała wszystkich w uwadze. Padło wiele pytań odnośnie wyprawy na które nasz kolega szybko udzielał wyczerpujacych odpowiedzi. 

Niedługo kolejne zebranie, tym razem w planie merytoryczne przygotowaniu do sezonu.

 

23.01.2015 Wymiana Licencji!


Przypominamy wszystkim pilotom szybowcowym o konieczności wymiany licencji szybowcowej PL(G) na nowa licencję SPL! Termin ważności wszystkich licencji PL(G) wygasa 8 kwietnia 2015r niezależnie od terminu podanego w druku licencji.

Zaczęcamy do zapoznania się z oficjalnym komunikatem ULC

http://ulc.gov.pl/_download/personel_lotniczy/komunikaty/komunikat_dot_waznosci_lic_PL_FB_i_PL_G.pdf

 

 

18.01.2015 Spotkanie Szybowników Żar 2015


W sobotę 17 stycznia w Górskiej Szkole Szybowcowej odbyła się coroczna Konferencja szybowników. Przemek, Marcin, Janek, Wojtek, Kuba oraz Tomek wzięli udział w spotkaniu.
Można na nim było posłuchać prelekcji meteorologa Zbyszka Siwika, wykładów mistrzów Świata Łukasza Wójcika oraz Sebastiana Kawy.

Swoimi lotniczymi opowieściami z Afryki podzielił się Jurek Kolasiński oraz Adam Czeladzki. Adam pokazał również proces projektowania i tworzenia pierwszego na świecie klapowego szybowca z dźwignią do sterowania ręcznego sterem kierunku (MRC – Manual Rudder Control) Będzie to już 3 w Polsce szybowiec z taką opcją. Przedstawił również teorię o podsysaniu powietrza w chmurach burzowych. Następnie odbyła się burzliwa debata o dalszej sytuacji GSS i CSS.

Czytaj więcej...

12.01.15 Pozdrowienia z Afryki!

 Od 9 stycznia nasz kolega Arkadiusz Stefańczyk przebywa w Kiripotib w Namibii w Afryce. Lata tam na Arcusie M z wielokrotnym Mistrzem  Świata Januszem Centka. Swój pobyt rozpoczęli niezwykłym przelotem 1001 km ze średnia prędkościa 128km/h! Kolejne loty dały  naszemu  koledze kolejna niesamowita dawkę przeżyć i doświadczeń szybowcowych. Zdawać by się mogło że pokonywanie kolejnych  setek  kilometrów w Afrykańskich warunkach to przysłowiowa bułka z masłem. Jednak nic bardziej mylnego. Lata się dzień w dzień  nawet  po 8h,  przeważnie nad całkowicie niezamieszkałym terenem pustynnym (m.in Pustynia Kalahari) na którym brak jakichkolwiek miejsc  gdzie można  bezpiecznie wyladować. Loty odbywaja się na wysokościach w okolicy 4 000m gdzie organizm cały czas musi być  wspomagany sztucznym  tlenem z butli. Dodatkowo z tylnej kabiny każdy ruch, każda decyzję obserwuje i cały czas wymaga perfekcji  najlepszy pilot na świecie! 

 

Czytaj więcej...

15.01.2015 Nowe ładowarki!

 

Sekcja Szybowcowa stała się posiadaczem nowych mikroprocesorowcych ładowarek do akumulatorów szybowcowych.

 5 sztuk nowych ładowarek posiada wyświetlacz z voltomierzem oraz wskaźnikiem naładowania.

 Miejmy nadzieję że posłuża przez długi czas i przyczynia się do zwiększenia żywotności akumulatorów. Stanowisko zostało sporzadzone dzięki pomocy Sławka Zatorskiego.

 

 

16.01.2015 Wyborcze Zebranie Sekcji Szybowcowej

Wyborcze Zebranie Sekcji Szybowcowej Aeroklubu Kieleckiego

Serdecznie zapraszamy na Wyborcze Zabranie Sekcji Szybowcowej,
które odbędzie się w sobotę, dnia 31 stycznia 2015, w siedzibie Aeroklubu Kieleckiego na lotnisku w Masłowie.
I termin
 Zebrania planowany jest na godzinę 10:00.
W przypadku braku quorum II termin
 Zebrania odbędzie się o godzinie 10:30.

Planowany porządek
 Zebrania:
1. Wybór Przewodniczącego Wyborczego Zebrania Sekcji Szybowcowej AKi.
2. Stwierdzenie przez Przewodniczącego ważności Wyborczego
 Zebrania Sekcji Szybowcowej AKi.
3. Wybór Komisji Mandatowej.        
4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
5. Ustalenie liczby członków Zarządu Sekcji Szybowcowej AKi.
6. Zgłoszenie i prezentacja kandydatów do Zarządu Sekcji Szybowcowej AKi.
7. Wybory do Zarządu Sekcji Szybowcowej AKi.
8. Sprawy pozostałe.

 
Zarząd Sekcji Szybowcowej ostatniej kadencji
Joomla Templates by Joomla51.com