h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

Flota

Bocian



Rozpiętość

17,8 m

Masa pustego

345 kg

Masa startowa

540 kg

Doskonałość

26

Prędkość maksymalna

185 km/h

 

Bocian to szybowiec szkolny zaprojektowany w 1952r. Z tą maszyną najczęściej wiążą się pierwsze lotnicze przygody każdego młodego awiatora. Dzięki swojej drewnianej, wytrzymałej konstrukcji i przyjemnej charakterystyce pilotażu jest idealny do prowadzenia podstawowego szkolenia. Ogółem wyprodukowano 615 Bocianów. Jest to najstarszy typ szybowca latający w naszym aeroklubie.

Posiadamy 2 egzemplarze:
SP-2758
SP-2662

 

Puchacz

Rozpiętość

16,67 m

Masa pustego

368 kg

Masa startowa

570 kg

Doskonałość

30

Prędkość maksymalna

215 km/h

 

Puchacz jest szybowcem szkolnym – następcą Bociana. Dzięki swojej wytrzymałej szklano-epoksydowej konstrukcji dopuszczony jest do wykonywania akrobacji. Poza szkoleniem nadaje się także do wykonywania szkolnych przelotów szybowcowych oraz startów w zawodach w klasie Klub B.

Posiadamy 2 egzemplarze Puchacza:
SP-3409 „EEG”
SP-3210

 

Pirat

Rozpiętość

15 m

Masa pustego

255 kg

Masa startowa

370 kg

Doskonałość

31

Prędkość maksymalna

195 km/h

 

Szybowiec SZD-30 Pirat jest podstawowym typem szkolnego szybowca używanym w polskich aeroklubach.  Wykonana w całości z drewna konstrukcja została oblatana w 1966 roku. Łącznie wyprodukowano 813 sztuk. Pirat charakteryzuje się dobrymi  właściwościami pilotażowymi. Dzięki wzniosowi końcówek skrzydeł jest bardzo stabilny w krążeniu. Przy większych prędkościach wzrastają siły potrzebne do wychylania lotek. Mimo swojego wieku Piraty są nadal lubiane przez pilotów i stanowią podstawę szkolenia szybowcowego w Polsce. Może brać udział w zawodach klasy Klub B

Posiadamy w Aeroklubie 4 szybowce tego typu:
SP-3020 „HI”
SP-2714 „MG”
SP-2838 „Żółty”
SP-2575 „M”

 

Junior

Rozpiętość

15 m

Masa pustego

230 kg

Masa startowa

380 kg

Doskonałość

35

Prędkość maksymalna

220 km/h

 

SZD-51 Junior jest w całości laminatowym szkolnym szybowcem oblatanym w roku 1980. Do dziś wyprodukowano ponad 215 egzemplarzy, a produkcja jest nadal prowadzona. Junior jest bardzo poprawny w pilotażu i wybacza dużo błędów. Obszerna kabina i półleżąca sylwetka pilota czyni ten szybowiec idealnym do pierwszych dłuższych przelotów. Wytrzymała konstrukcja pozwala także na pierwsze samodzielne spotkania z elementami akrobacji szybowcowej. Może brać udział w zawodach klasy Klub B.

W naszej flocie są dwa Juniory:
SP-3503 „V1”
SP-3425 „V2”

 

Jantar Standard 3

Rozpiętość

15 m

Masa pustego

260 kg

Masa startowa

540 kg

Masa balastu

150 kg

Doskonałość

40

Prędkość maksymalna

285 km/h

 

SZD-48-3 Jantar Standard 3 jest wyczynowym szybowcem o konstrukcji laminatowej. Oblatany w 1977r i produkowany do tej pory w łącznej liczbie ponad 700 egzemplarzy. Posiada chowane podwozie i instalację balastową. Pilot przyjmuje w kokpicie pozycję niemalże leżącą przez co nawet 7-8h loty nie są męczące dla pleców. Charakteryzuje się dobrą sterownością, oraz dobrymi właściwościami pilotażowymi. Wymaga od pilota uwagi podczas lotu z małymi prędkościami, gdyż przeciąga bez ostrzeżenia. Jantar to najpopularniejszy wyczynowy szybowiec w Polsce. Można na nim startować w zawodach klasy Club A i Standard.

 

Posiadamy dwa egzemplarze:
SP-3539 „SO”
SP-3375 „HO”

 

Cobra

Rozpiętość

15 m

Masa pustego

275 kg

Masa startowa

405 kg

Doskonałość

38

Prędkość maksymalna

195 km/h

 

SZD-36 Cobra 15 jest drewnianym szybowcem wyczynowym oblatany w roku 1969. Wyprodukowano 290 egzemplarzy z czego 215 zostało wyeksportowanych. Jej skrzydła są z zewnątrz pokryte laminatową powłoką co spowodowało polepszenie osiągów w porównaniu do skrzydeł krytych jedynie sklejką. Cobra ma chowane podwozie o ciekawym mechanizmie  który obraca całą oś koła o 90 stopni. Cobra ma złą sławę ze względu na "ciężki ogon" który zdarza się uszkodzić w trakcie lądowania poza lotniskiem. Mimo tego piloci cenią ją za precyzję w sterowaniu i świetne osiągi zarówno w krążeniu jak i na przeskoku.  Można na nim startować w zawodach klasy Club A i Klub B.

Posiadamy w naszej flocie jedną Cobrę:
SP-2902 „90”

 

Jantar 1

Rozpiętość

19 m

Masa pustego

295 kg

Masa startowa

515 kg

Masa balastu

98 kg

Doskonałość

47

Prędkość maksymalna

245 km/h

 

Jantar 1 to szybowiec klasy otwartej o rozpiętości 19m. Ta wysokowyczynowa maszyna wykonana jest z laminatu szklano-epoksydowego. Oblatany w 1972r. Jantar 1 wyposażony jest w chowane podwozie, instalację balastową mieszczącą 98l wody oraz klapy. Ze swoją niebywale dużą doskonałością rzędu 47 jednostek szybowiec ten jest w stanie wykonywać bardzo długie przeloty.

 Posiadamy jedną maszynę tego typu:
SP-2790 „AS”

 

Joomla Templates by Joomla51.com