Samoloty
Tecnam P2002 JF Sierra
Samolot Tecnam P2002JF jest najnowszym nabytkiem naszego Ośrodka Szkolenia. Dzięki bardzo dobrym osiągom oraz łatwości pilotażu wykorzystywany jest podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota turystycznego - PPL(A). Dodatkowym atutem tego samolotu jest nowoczesna awionika (tzw. Glass Cockpit). W naszej flocie posiadamy trzy samoloty tego typu o znakach: SP-AKA, SP-AKE oraz SP-AKI.
Maksymalna masa do startu : 620 kg
Napęd: Rotax 912S2 (100 KM)
Ilość miejsc: 2
Rozpiętość: 8.6 m
Długość : 6.61 m
Cessna 152
Cessna 152 to jeden z najbardziej popularnych samolotów na świecie wykorzystywanych w początkowych etapach szkolenia pilotów. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w końcówce lat siedemdziesiątych. Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wytrzymałością, przez co wykorzystywany jest przez ośrodki szkolenia aż do dziś. Samolot ten zbudowany jest w układzie górnopłata, co znacząco ułatwia prowadzenie nawigacji. Posiadamy jeden samolot typu C152: SP-KIW
Maksymalna masa do startu : 758 kg
Napęd: Lycoming O-235-L2C (115 KM)
Ilość miejsc: 2
Rozpiętość: 10,11 m
Długość: 7,34 m
AN-2
Wielozadaniowy, dwupłatowy samolot produkcji radzieckiej. Posiada potężny silnik ASz-62IR o mocy 1000KM. Ze względu na swoje osiągi popularny „Antek” lata do dziś w wielu aeroklubach. AN-2 przeznaczony jest głównie do zrzutu szczepionek w ramach akcji „Lisy”. Dzięki obszernej kabinie mogącej pomieścić dwunastu pasażerów wykorzystywany jest również jako samolot do zrzutu skoczków spadochronowych. Posiadamy jeden taki samoloty: SP-AOW.
Maksymalna masa do startu : 5500 kg
Napęd: ASz-62IR (1000 KM)
Ilość miejsc: 12+2
Rozpiętość: 18,18 m
Długość: 12,40 m
PZL 104 Wilga
PZL 104 Wilga to polski, czteromiejscowy, metalowy samolot w układzie górnopłata. Posiada klasyczne podwozie (główne golenie z przodu oraz pomocnicze kółko z tyłu). Dzięki właściwościom STOL (Short Take-Off and Landing) oraz silnikowi AI-14RA o mocy 260KM, Wilga jest wykorzystywana jako samolot holujący szybowce. PZL 104 charakteryzuje się bardzo małą doskonałością w locie szybowym (pozwala to na bardzo szybkie zniżanie), co znacznie ułatwia wykonywanie lotów
w działalności aeroklubowej. Posiadamy dwa tego typu samoloty o znakach: SP-WEC oraz SP-AGD
Maksymalna masa do startu : 900 kg
Napęd: AI-14RA (260 KM)
Ilość miejsc: 4
Rozpiętość: 11,12 m
Długość: 8,10 m
Piper PA-28 Arrow
PA-28 jest samolotem zbudowanym w układzie dolnopłata z chowanym podwoziem oraz zmiennym skokiem śmigła. Posiada cztery miejsca w kabinie (pilot + 3 pasażerów). Samolot ten jest certyfikowany do lotów wg. przyrządów (IFR). Wykorzystywany podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota zawodowego - CPL(A). Prędkość przelotowa oraz możliwość lotu w złych warunkach meteorologicznych czynią go idealnym samolotem na dłuższe trasy. Posiadamy jeden samolot typu PA-28 o znakach: SP-ASP
Maksymalna masa do startu : 1315 kg
Napęd: TSIO-360-FB (200 KM)
Ilość miejsc: 4
Rozpiętość: 10,80 m
Długość: 8,33 m
