h01 h02 h1 h10 h2 h3 h4 h5 h51 h6 h61 h7 h8 h81 h9

Lotnisko Masłów (EPKA)

EPKA   |   RWY 110R/290L   |   ELEWACJA 1010ft   | RADIO 118.075

 

1.   OPIS LOTNISKA MASŁÓW K/KIELC

1.1     Nazwa lotniska i kod lotniska według ICAO

            MASŁÓW k/ KIELC – EPKA

1.2     Kod referencyjny lotniska      

            2B

1.3     Znak wywoławczy lotniska i częstotliwość radiowa

            „MASŁÓW RADIO”na częstotliwości 118,075 MHz.

1.4     Lokalizacja lotniska w odniesieniu do najbliższego miasta

            8,5 km od centrum miasta Kielce, kierunek 70º GEO

1.5     Współrzędne ARP wg WGS-84

           50° 53’ 48,55’’ N    020° 43’ 53,62’’ E

1.6     Współrzędne progów wg WGS-84 dróg startowych o nawierzchni sztucznej

            11 R - 50° 53’ 53,53’’ N    020° 43’ 32,26’’ E

            29 L - 50° 53’ 43,59’’ N    020° 44’ 14,89’’ E

1.7     Wzniesienie lotniska (elewacja lotniska) 

            1010ft (308,00 m) AMSL

1.8     Wzniesienie progów w przypadku dróg startowych o nawierzchni sztucznej

              11 R –  960 ft (292,50m) npm

              29 L – 978 ft (298,00m) npm

1.9     Temperatura odniesienia lotniska

             22,30C

1.10  Deklinacja magnetyczna

            4º E  (z 2010r);

1.11     Wymiary, kierunki geograficzne oraz rodzaj nawierzchni drogi startowej

 

a)     Droga startowa  DS – 1:  kierunek 110° / 290° GEO;  106° / 286° MAG

        Oznaczenie:  11 R / 29 L

        Wymiary:  1155 m x  30 m / z zabezpieczeniem 1168 m x 100 m

         Rodzaj nawierzchni:  asfaltobeton.

 

b)    Droga startowa  DS – 2: kierunek 110° / 290° GEO;  106° / 286° MAG

        Oznaczenie:  11 L / 29 R

        Wymiary:  900 m x 200 m / z zabezpieczeniem 1020 m x 250 m

        Rodzaj nawierzchni:  trawiasta

 

1.12     Lokalizacja przesuniętych progów dróg startowych

                       

            Próg 11R jest stale przesunięty i oznakowany dziennie w kierunku progu 29L.

            Próg 29L jest stale przesunięty i oznakowany dziennie w kierunku progu 11R.

 

 1.13     Deklarowane długości dróg startowych (TORA i LDA)

 

RWY

Kierunek GEO°

TORA(m)

LDA(m)

11 R

110°

1155

1015

29L

290°

1155

1040

11 L

110°

900

900

29 R

290°

900

900

 

1.14      Krąg nadlotniskowy

wysokość kręgu nadlotniskowego -   1950ft (596 m)  AMSL, 

odległość - krąg należy budować tak, aby z każdego miejsca na kręgu, w przypadku zaistnienia niebezpieczeństwa, można było wykonać bezpieczne lądowania.

kierunek - statki powietrzne z napędem wykonują krąg nadlotniskowy po stronie południowej, a szybowce po stronie północnej lotniska zgodnie ze schematem poniżej.

 ATZ EPKA

 

Joomla Templates by Joomla51.com